Wat willen we bereiken?
Wij blijven ons inspannen om de dienstverlening aan onze inwoners te verbeteren. Zij kunnen vanuit huis inmiddels al een aantal zaken zelf regelen, zoals een verhuizing. Het voorkomen van adres- en identiteitsfraude blijft een speerpunt. Alle medewerkers van burgerzaken zijn opgeleid om de identiteit van een persoon goed te kunnen beoordelen. Op de afdeling is speciale apparatuur beschikbaar om de documenten te controleren op echtheid. |
---|
Wat gaan we daarvoor doen?
De komende periode breiden we het aantal diensten uit dat een inwoner naast fysiek ook digitaal kan aanvragen. |
---|
Randvoorwaarden en risico's
Overige ontwikkelingen
De zogenoemde paspoortdip heeft ook gevolgen voor burgerzaken in 2022. De geldigheidsduur voor reisdocumenten is in 2014 verlengd van vijf naar tien jaar. Hierdoor worden veel minder reisdocumenten aangevraagd. Daarnaast heeft corona het aantal aanvragen van reisdocumenten sterk afgeremd. Door de beperkte mogelijkheden om te reizen in 2021 zijn er minder documenten aangevraagd. Wij verwachten in 2022, wanneer reizen weer toegestaan is, een inhaalslag in het aantal aanvragen van reisdocumenten. Verkiezingen |
---|